Thursday, August 18, 2011

ramadhan rumah sewa.

"vrooomm" deras bunyi ekzos kenderaan bermotor milik che mat. dari sudut tingkap bilik gua sudah jelas kelihatan kereta saga putih milik che mat. parkir betul betul bawah pokok depan rumah pakcik ajar mengaji. che mat membunyikan hon beberapa kali. selang beberapa minit,ada anak jiran sebelah datang. kelihatan mereka berdua ada benda yang hendak dibualkan. anak jiran sebelah berbisik ikut tingkap kenderaan che mat yang diturunkan separuh yang hanya menampakkan mata dengan sedikit batang hidung che mat. sungguh saspen gayanya. mungkin ketika itu che mat dilanda krisis identiti barangkali.

anak jiran sebelah menghulurkan duit yang bergumpal gumpal kepada che mat dan telah menunjukkan tanda tanda nak berambus dari situ. " dah sampai giliran gua gamaknya", desus hati gua.

gua turun selamba, bersinglet kelabu dengan seluar pendek. ketika itu, che mat sedang khusyuk membetul betulkan gumpalan wang kertas anak jiran sebelah.

"kau nak apa?berapa orang?", tanya che mat dengan gaya bomoh yang bajet boleh tahu apa yang dihajati pelanggan.

"macam biasa, nasi ayam penuh dengan sirap limau ais". pesan gua gaya macho.

No comments:

Post a Comment