Wednesday, April 20, 2011

gua kawan kahidan

malam tu gua  tak penat. kerja kerja jurutera kapal terbang ni memang penat sebenarnya tapi nasib baik gua kerja dalam aircond, tambah pulak gua ni seorang belia harapan kampung, buat kerja tu memang tak penat langsung.nak kata malas pun tak.tak payah nak buat tukul pakai tangan,orang bijak duduk lepak lepak saja.buat tukul pakai tangan kerja gila namanya. pasal gua tak penat, gua layan perut yang lapar, orang tegur gua, gua balas muka suci. tersenyum senyum mereka. gua tak cakap banyak, lepas makan gua tidur dalam bilik sebab bilik gua paling selamat.

tengah sedak gua tido, gua terkejut dengar guad dikejutkan oleh kahidan, rakan serumah sewa gua. gua tengok jam pukul 3 pagi. pasal dengar nada suara kahidan tu gaya macam emergensi sangat, gua celikkan juga mata, gua nak tahu juga pasal apa kahidan kejutkan guad.

"mu ada duit dop fuad? aku nok pinjam." kata kahidan cemas.

gua buat buat terkejut, apakejadah dia ni mintak pinjam duit guad pagi pagi ni, nak kata lapar.tak mungkin,sebab dia dah rembat donut dalam peti ais sampai habis.

"mu dok fikir gapo lagi? ada dop? aku nok gi berjudi ni." sambung kahidan lagi.

gua dengar guad bangun, guad tendang paru paru kanan kahidan. gua bangun jugak,gua tendang cuping telinga belah kiri kahidan.malam tu,kahidan hilang pendengaran buat sementara. gua sambung tido tapi gua tak letih.

gua ambik nie dari writer sebenar.
kaki tak bedong

1 comment:

  1. download fast 5 kat sini

    http://pusatmoviesedunia.blogspot.com/

    ReplyDelete