Wednesday, April 13, 2011

lu boleh tolong gua tak??

lu tahu apa!!! lu boleh tunaikan kemahuan gua?
lu boleh selesaikan masalah gua?lu boleh ringankan beban gua?

apa lu tau?
tuding jari, dan kata,

kecik-kecik taknak mampus, besar menyusahkan orang.
apa guna hantar sekolah, tapi bebal bengap bodoh jugak.
bagi lu biasa la budak-budak, tak cukup akal lagi.
 
sekarang.
gua mintak lu lu tunjukkan jalan.
jalan keluar untuk gua.jalan benar. jalan lurus. 

cakap senang.
lu nganga mulut. lu sembang lu cakap lu borak.idea gempak. bernas,bijak!.
bagi keluar sabda dan hadis.
ya.
semua setuju. angguk kepala.
gua mintak satu,lu LAKSANAKAN.

apa?apa?

mak bapak.
cikgu-cikgu sekolah.
PIBG.
rakan sebaya.
PPRT.
kementerian.
JKKK
najib,rosmah,ibrahim ali.
mereka tahu apa?lagi lagi rosmah,lu ingat dia bijak?CNN pun kutuk.
 
tahu apa gua nak?
gua nak,gua nak
kasih sayang.perhatian.fahaman.selami jiwa muda gua.

Tolong.
 ........
celaka!lu memang payah nak paham.tapi lu saman juga,letih gua berhujah dengan lu abang polis.gua dah malas.gua pergi dekat saja,gatal kepala nak pakai helmet.tolonglah paham,gua dah pokai!!

No comments:

Post a Comment