Thursday, January 27, 2011

inilah orang melayu,hanya mengharapkan subsidi

putrajaya bandar contoh, iklan tv kat hospital putrajaya. kalau gua, gua buat iklan putrajaya bandar rosmah bijan.

gua saja je pergi besantai kat hospital putrajaya,pergi melawat orang kaya yang sakit.sampai je kat sana memang ramai la manusia. nak cari parking pun susah. dah macam midvalley gua tengok. gua agak segan la sebab gua pakai selipar je walaupun seluar LV (belagak sikit) . orang lain semua pakai tali tengkuk,memang segak la.

yang datang semua hebat-hebat. sambil menunggu, ada yang baca paper pakai ipad, calling-calling, email sana sini. ada gak yang bawak fail bertimbun-timbun. sekali pandang hospital nie dah macam personal office dah. patient yang datang lak bukan calang-calang orang. ada yang pangkat datuk, ada tan sri, engineer,ceo..macam-macam la..bak kata orang putih..golongan berada la.

time syok gua ngah usha nurse-nurse yang begetah kat hospital nie, gua dengar la sorang patient nie cakap dengan doktor. 

doktor: macam mana boleh sakit nie?

patient: act, i just came back from uk.maybe the weather la kot.

urphh,hebat betul. dari UK kot. tapi datang buat rawatan kat hospital kerajaan juga. duit dah habis time pergi UK gamaknya.  gua heran betul. yang datang semua hebat-hebat, kaya-kaya. jalan tak sentuh bumi pun. tapi still gak datang hospital kerajaan. sebab free. padahal hospital pakar ada je kat sebelah. tak yah nak belagak sangat la kalau pangkat je tinggi sampaikan tak nak tunggu turn. hospital kerajaan je pun.

putrajaya bandar contoh, iklan tv kat hospital putrajaya. kalau gua, gua buat iklan putrajaya bandar rosmah bijan.




cakar tak macam ayam..

No comments:

Post a Comment