Thursday, September 2, 2010

gadis berfikiran sumpik yang amat sinis~

sempit,sumpit,sinis,lawak..


geli hati gua bila baca satu blog dari minah nie,minah D namanya.seorang gadis yang berfikiran sumpit yang begitu tipikal dan mengambarkan kebodohan beliau.begitu suka dikelar,dihentam dan dikecam.maklumlah,seorang gadis yang berfikiran sumpit..


gua tak kesah lu nak cakap apa tapi blog lu minah sumpit memang membuatkan jiwa baran gua agak terasa dengan coretan lu.sungguh gua tak sangka budak bertaraf degree masih memiliki pemikiran sumpit walaupun malaysia sudah merdeka buat kali ke-53.


gua post blog nie bukan sebab perkauman,bukan sebab gua kesah,bukan sebab gua nak betulkan pemikiran minah yang sumpit nie,bukan sebab gua hebat,jelas semuanya bukan.gua post sebagai seorang yang pencinta kedamaian yang dewasa dan tidak tipikal.


minah sumpit nie tidak berpuas hati dengan kampus unikl cawangan udara gara-gara seseorang yang membuatkan minah begitu bengang.tapi caranya langsung tidak betul malah mengungkit cerita yang dah berkurun basi lamanya.minah sumpit nie tidak berpuas hati dengan layanan ketika praktikal sem3 dan menganggap unikl cawangan udara sebagai anak gold unikl.dihentamnya sebegitu rupa,dibanding kan dengan bermacam point.memang minah nie hebat tapi berfikiran sumpit.


weei minah,dimaklumkan kepada anda bahawa ketika sem3 disini kami di uruskan oleh faci.kamu kira beruntung sebab dapat jumpa ngan lecturer,dpt temgok bukit tapi kami terpaksa menyiapkan berjuta assignment.walaupun kami dapat bersuka ria meronggeng kesana kemari tapi itu semua atas daya usaha kami.kami menyiapkan proposal,kami menbentangkan kertas kerja dan kami segalanya.kami tidak minta untuk ke DSA tapi kami dijemput kerana event tersebut bersangkut paut dengan kerjaya kami dantidak pula bersangkut paut pula dengan pembuatan perabut dimana kamu perlu dijemput.kami juga dijemput sebab kami boleh dikatakan dekat dengan tempat event berbanding dengan unikl cawangan laut,cawangan kimia,cawangan elektrik dan sebagainya.


kami memang namapak gah disebabkan adanya IQ test dan INTERVIEW berbanding cawangan lain.tapi itu merupakan kehendak MQA,DCA dan industri.kami dijaga dari segi kuantiti memang atas dasar untuk menjaga kualiti kami tapi  kami juga dijaga dari segi kuantiti sebab cawangan udara nie kecik,hostel pom tak muat nak tampung student lagi.tak macam cawangan lain yang fasiliti jauh lebih hebat bersama kampus yang lagi besar..


wei minah,kami pun wujud tepi bukit juga,kiri kanan kelapa sawit.memang senang sangat la kan nak ke bandar?teksi ngan bas pom tak lalu,apatah lagi pkcik aiskrim bersama motornya..korang kira beruntung sebab ada bas.kitorang stesen minyak terdekat pom 15km jaraknya dari kampus.apa yang hebatnya.


wei minah,memang internet kitorang laju.4mb tuk 2000++ student,memang laju la sangat.gua tak tahu pula kalau taraf sesuatu cawangan bergantung kepada internetnya.


wei minah,kitorang memang anak gold unikl.sebab tu kitorang mintak peruntukan nak buat event yang harga 2000k tak dapat.tapi kampus cawangan laen nak buka koir club dengan kos 14k senang jer dapat.kitorang memang anak gold sebab tu sampai sekarang kitorang tak dapat lagi PPE kejadah tu lagi.tak macam korang..


wei minah,gua nak minta maaf la kalau lu terasa.gua bukan bersifat perkauman tapi blog coretan lu minah memang buat ramai yang terasa.lu nak marah pom agak-agak la der.lu deal dengan manusia,bukan ngan binatang yang xderk perasaan.


lu marah tak ada motif,tak ada sape yang hebat,gah yang macam lu fikirkan tu.semua sama,ada otak pakai.jangan nak simpan kat kepala lutut.


papepom gua nak ucapkan selamat hari raya kepada lu minah sumpit,maaf zahir batin.
dari gua~

4 comments:

  1. whooaa i likee :D

    bagus kupi, btw view mine point of view pulak tentang this unmatured case

    http://sheislaralysa.blogspot.com/2010/09/meh-kita-saling-menghentam.html

    :)

    ReplyDelete
  2. mine point of view lak..
    mmg miat bgus pn...

    ReplyDelete
  3. haha..chill2 suda,kita sesama fist an?xpayah nak gaduh2.semua sama jer..dtg dr kulim gk

    ReplyDelete
  4. sudah2 la tu. sume 0rg ade alasan sendiri utk ape yg die buat. try t0 listen n tink deeply. nie pun bende kecik je kan.

    ReplyDelete