Saturday, October 2, 2010

sedih..pertama kali dalam hidup gua

tut,tut..bunyi mesej yang baru diterima oleh gua. "awak,balik nanti saya nak keluar taw. dengan fernandez,boleh tak?", gua kelu. gua tak pernah kisah kalau dia nak keluar sebab gua tahu dia macam mana. tapi petang tadi hati gua rasa lain, rasa semacam jer. kalau boleh gua tak nak jer izinkan dia keluar tapi gua buat xtahu jela, maybe juz perasaan gua. kalau gua tak izinkan dia keluar,nanti apa pula orang kata. so,gua izinkan dia keluar. gua reply mesej dia. "oh,oke. selamat keluar la nanti," tu jela mesej last yang gua sent kat dia lepas tu dia terus senyap tanpa berita.
jam dah menunjukkan pukul 9.dah berjam lamanya tapi dia masih lagi diam tanpa berita. gua tak mesej lak dia sebab gua tak nak ganggu dia. gua hepi bila tengok dia hepi. sebab kebelakangan nie dia selalu cakap yang dia stress. so,gua bagi la peluang dia lepaskan stress. gua betul-betul suka bila tengok nurul hepi,gua tumpang bahagia. dia caring sangat tapi gua kenal sangat dia macam mana. gua tengok jam lagi,dah pukul 10 tapi masih lagi tak ada sebarang berita dari dia. selalunya time tu la dia mesej gua, tanya gua dah makan ke belum,tanya gua tengah buat apa tapi malam nie memang lain.gua pelik. gua buat tak tahu jela walaupun dah bermacam benda terlintas dalam hati. macam biasa, bila dah pukul10. gua gerak r pergi lepak kat kedai, tengok bola spurs lawan aston villa time tu.
...........
ring,ring..tepon cap ayam gua berbunyik. nombor yang tak dikenali terpapar kat skrin tepon gua. " sape la yang kol time gua ngah syok tgk bola nie," bising hati gua. "helo,nie john ker?saya nak beritahu yang nurul kemalangan," gua terdiam. antara percaya atau tak. benda yang gua terfikir memang betul-betul dah terjadi. naluri gua dah cakap macam tu. macam ada telepathy antara kami. sesuatu yang gua taknak dah berlaku tapi nak buat macam mana. benda dah terjadi. nasib baek ada yang tolong sampaikan untuk gua.
...........
gua tengok jam,dah pukul11.30. tepon gua lak tak henti-henti berdering.mengalahkan golongan koprat. gua dah risau. macam-macam berita yang gua terima. gua tak tahu mana satu yang betul.
dalam hati gua,gua hanya mampu berdoa,berdoa agar nurul tak ada apa-apa. time tu gua teringat kata-kata dia. "awak,kalau saya sakit.awak boleh tak berada disisi saya?"gua hanya menjawab selamba tanpa mengambil serius. sekarang gua betul-betul dah sedih bercampur marah. gua marah sebab ada orang berani langgar isteri gua dari belakang. kalau gua jumpa orang tu,memang gua langgar dia balik..
..........
awak,saya risau sangat kat awak. walaupun awak taknak bagi member-member awak bagi tahu saya keadaan awak sebab awak taknak saya risau.saya sedih sangat,saya hanya mampu berdoa kat awak. saya harap awak tak apa-apa. awak bersabarlah. saya janji akan lawat awak. awak tunggulah..i'll be at ur side..
.........
SEMOGA CEPAT SEMBUH AWAK!
dari gua~

No comments:

Post a Comment