Thursday, November 4, 2010

dari baldi itu!!

pelik,bosan,boring..sumpah gua bosan.hujung minggu macam nie lagi la,semua nak balik rumah masing-masing jer..
huh!
homesick! lembik,tak tough! *ayat dengki
tapi sumpah gua bosan,tak tahu nak buat apa.
online,facebook,skype,bola,facebook balik,makan,berak,counter strike..
nak tidur mata taknak pejam lak
nak bangun awal,tak ada aktiviti nak buat lak..
haishh..macam-macam
kepala dah serabut,tengok bilik macam sarang tikus.
tilam atas lantai,selimut bawah katil,katil tepi meja,bantal?ntah ada lagi ke tak..
haishh..
semua serba tak kena.
keluar bilik,masuk balik,keluar,masuk,keluar,masuk
lepas tu cari gaduh dengan bilik sebelah,tak pasal-pasal ajak gaduh
pastu gelak-gelak.sambung berfacebook balik..
bosan! bapak arh bosan..
tengok pintu loker,tak cukup satu..
memang pelik..
nak kunci macam mana?
tengok tong sampah,kosong!
bagus betul budak-budak nie.
tengok atas lantai..MasyaAllah!
berpinar bijik mata.

kat dinding?
seluar,baju,baju,seluar,hanger,tuala,
langsir?
cadar,bendera..
koyak pula tu..

sumpah gua bosan..
gua pandang baldi.
gua senyum!!
comel ke sampai senyum??
atau dah sewel?
ada ke patot senyum tengok baldi..
haishh,macam-macam...

gua teringat cerita dulu-dulu,
time hidup kat asrama.
time tu semua tengah lapar,bosan macam nie la..
plan nak makan megi..
tapi bekas lak tak ada..
kitorang terpandang baldi
sama macam baldi sekarang,
badan merah,tangkai putih.
kitorang masak megi dalam tu
makan ramai-ramai
buat halaqah..12 orang time tu kalau tak silap
memang berkat la..
pakai tangan lak tu..
tangan masing-masing mana datang ntah
bedal jela,yang first sentuh untung la..
yang last-last?
imagine la sendiri
tapi makan!!

gua senyum meleret
"woii,gila ke senyum pandang baldi??"
jerkah orang sebelah..
lapar megi gamaknya
tak pun dia tengah bosan pastu dengki tengok gua senyum
hahahahahh

macam nie la lebih kurang rupa baldi tu..

dari gua~

No comments:

Post a Comment