Wednesday, March 9, 2011

perjarbat possss

"ding dong,2507 kaunter satu"

"tup tap tup tap" bunyi tapak customer yang dari tadi lagi tengah menunggu. beriya benar gua tengok dari cara jalan.gembira barangkali dah sampai turn dia.

gua menyandar dekat kerusi,tengok gelagat orang ramai. memang ramailah,mengalahkan makmun surau waktu subuh.
dalam ramai-ramai macam nie,ada la sekor dua prometer datang. nak jual broadband selkom la,pinjaman RHB la.macam-macam.kalau gua lama lagi kat situ,mungkin mat pakistan jual karpet pun datang sama kat situ.

tapi gua hairan,gua letih nak fikir..pejabat pos nie untuk apa sebenarnya?yang datang ramai-ramai,tak ada seorang pun yang ada urusan pasal surat menyurat.semua datang nak bayar bil.yang lagi ramai,datang nak bayar saman.gadis yang ada kesan love bite kat leher pun datang juga,risau takut tak sempat nak bayar saman mungkin.

gua rasa,lepas nie gua nak usul surat dekat kerajaan.nak suruh tukar nama pejabat pos jadi pejabat bayaran. lambang burung merpati tu tukar jadi lambang duit ada kepak.


"ding dong,2508 kaunter 4"

No comments:

Post a Comment