Sunday, August 8, 2010

ZAMAN JAHILIAH 1

al-kisah..
disuatu petang hari sabtu yang hening dengan angin yang sepoi-sepoi bahasa arab..gua tengah lepak ngan kazen gua.time tu gua baru darjah 4.main masak-masak ngan polis sentri tu dah memang konpem.gua lagi suka jadi pencuri dari jadi polis sebab gua suka lari hahaha..
time tu ada sorang kazen pompuan gua datang mencapap nak join ktorang.gua dah bengang sebab dia baru nak join pastu mengada-ngada nak jadi orang kaya.gua bagi dia jadi guard pon dah cukup. time gua dah cukup bengang..ada la satu makhluk Allah yang gua paling suka..KUCING melintas depan gua..otak gua yag kreatif dan inovatif nie dah mula merapu ngan idea yang melompat-lompat keluar macam pop-corn yang ngah kene bakar hahaha..gua tak usik kucing tu.gua ambik,gua belai-belai pastu gua campak kat kazen pompuan gua nie.kucing tu pom bingai jugak..ada ke patot cakar tangan kazen gua,apalagi..menangis lah minah tu..gua dah cuak tapi kaki gua secara otomatik tersepak kucing tu dulu sebelum gua berambus nyorok lam bilik nenek gua..
...........
hati gua dah semakin kencang,kazen gua pula dah report kat ayah dia merangkap bapak sedare gua..dalam gua tengah susun taktik gua dalam benak gua nie,gua terkantoi lak nyorok belakang pintu bilik nenek gua.bapak sedare gua datang..gua dah mula cuak,peluh jantan mengalir,jantung dah start remix,lutut dah goyang..bapak bengis muka uncle gua time tu...gua dah prepare physical and mental dah...last2..bapak sedare gua dah kat depan gua..
dengan suara lembut " nie bkpo buat gnie ko kakaknyo..nati g mitok maaf deh?"
wahhhh..gua dah selamat,bapak sedare gua langsong tak marah...
gua pergi la jumpa ngan kazen gua buat-buat pujuk la kononnya..gua ajak dia main masak-masak,gua suh dia jadi orang kaya....
pastu,dengan selamba dia cakap..."saya xnk jd org kaya,sy nk jd isteri awak.awak jd suami saya taw"
argghhh..gua yang jiwa rock nie dah naik bengang balik...
...........................................
kucing!!!mana kau!!!!!!

No comments:

Post a Comment