Thursday, August 12, 2010

ZAMAN JAHILIAH 2

Pang..woiii..sedas penampar yang dah macam kena meriam buluh hinggap kat pipi gua."kenapa tak masuk kelas?keje nak ponteng jer" laung guru disiplin gua sambil tersenyum puas walaupun tangan dia masih melekat kat pipi gua yang gebu nie.."kuang asam punya cikgu",desus hati gua yang baran..time tu gua form 3,gua belajar kat sekolah semua lelaki.sultan ismail college namanya.kat situ juga la gua dapat mengasah bakat gua dalam bidang dajal-mendajal nie..
lepas dihadiahkan penampar yang agak enak gua dan member gua blah masuk kelas.gua bukan berniat nak ponteng pun tp kalau gua masuk kelas cikgu bukan ada pun.keje kitorang memekak dalam kelas jer.baik gua lepak kat koperasi,usha-usha akak koop tu lagi bagus...
gua time tu dalam kelas aliran arab tapi gua tak ambik pon subjek tu haha.tapi yang paling best,budak kelas gua semua sporting,yang paling skema pon main bola lam kelas jugak.main bola dalam kelas tu dah macam rutin harian ktorang dah.tiap-tiap hari mesti ada bunyi..panggg,preeennnggg..dari pagi sampai la abis kelas.tapi bukan bunyi penampar tapi bunyi tingkap yang pecah..
kat sekolah tu jugak la gua belajar hargai member,kat sana semangat assabiah@berpuak-puak memang tinggi.kitorang berpuak ikut kelas.makan sama-sama.main sama-sama.tak buat homework pon sam-sam jugak.kalau kitorang ada homework,kitorang bincang dulu sama ada nak siapkan atau tak.kalau sorang jer yang cakap tak maka semua orang akan cakap tak jugak.kitorang time tu dah macam geng-geng crow zero.gadoh ikut kelas tapi gua sayang kat budak kelas gua..
kitorang semua lelaki,yang ada pon budak bapuk..giler lawa dorang nie,da macam pompuan aku tengok.yang nama safuan pon dah jadi rina hahaha..cikgu-cikgu la yang jadi mangsa kitorang.yang lawa memang tak penah yahan lama kat sana.gua ingat lagi,member gua giler sangap kat sorang cikgu nie sampaikan dalam bilik guru pon dia rela masuk sebab nak skodeng cikgu nie.cikgu nie ajar BI lam kelas gua.dia cakap camnie la.."i can't walk around in this class becouse someone peep me really strange.dats scared me" hahahhaa.memang betul-betul sangp member gua nie..
kat sini gua dah penat pedajal orang,secara physical sebab kitorang ada sejenis permainan.permanan tu kitorang panggil "BOGO"..cara bermainnya senang jer,kitorang akan kosongkan kelas pastu kitorang akan buat satu bulatan yang agak besar.sape yang berni dok kat tengah memang mati la.penendang,penumbuk,terajang semua keluar.patah tangan tu dah macam benda biasa tap kitorang tak penah gadoh.kitorang gurau jer walaupun muka dah lebam-lebam..kalau tak silap gua,dalam satu tahun tu.2-3 orang akan patah tangan coz kena hentak dengan meja study...
kitorang tak gadoh tapi kitorang gurau jer..hahahahahahahaha
gua memang hepi kat situ,hepi giler r..tambah-tambah gua ada member,dorang backup gua and gua backup dorang.lagi satu,gua pon penah kena jugak BOGO ngan member kelas gua.time tu kitorang tengah sembahyang berjemaah kat surau.time gua ngah khusyuk sembahyang tu.gua tengok member belah kiri dan kanan gua dah tak ada.kat depan pon dah kosong...gua dah berpeluh-peluh nie..gua sedapkan hati gua sendiri.."ala,dorang kentut kot.tak kan time sembahyang pon nak main juga"...
tiba-tiba gua dengar dorang gelak-gelak,jantung gua dah luruh,kulit gua dah kebal....dusshhhh,flying kick singgah kat belakang gua,lau sbjik oke la gak nie bertubi-tubi haa..gua dah prepare awal-awal,gua cabut sambil urut belakang gua dan tergelak-gelak hahahahah...bapak ah lawak ada member cam dorang nie...
banyak sangat benda yang kitorang buat sama-sama,sangat best time tu.sorok kasut cikgu praktikal ktorang,kunci budak pompuan sekolah sebelah dalam kelas kitorang,main kejar-kejar ngan cikgu disiplin,usha cikgu yang lawa-lawa,curik makanan kat koop..banyak lagi hahaha
.......................
time tu gua form 3,gua belajar kat sekolah semua lelaki.sultan ismail college namanya.kat situ juga la gua dapat mengasah bakat gua dalam bidang dajal-mendajal nie..
dari gua~

No comments:

Post a Comment