Saturday, August 7, 2010

ZAMAN JAHILIAH

nie pengalaman gua sendiri,tak ada kena mengena ngan sape2.ngan yang mati hidup balik pon tak ada..gua dulu time kecik,tak ada la jahat,nakal pon tak tapi gua dianugerahkan idea yang kreatif dan inovatif lam bab-bab pedajal orang nie..
gua dah macam coordinator or reference book tuk member2 gua kalau dorang perlukan nasihat dalam isu-isu dajal-mendajal nie 
......
dulu time gua tadika,tiap-tiap hari sebelum gua dimandikan oleh mak gua, gua joging dulu..tak de la joging sangat cuma gua lari jer,tak nak mandi hahaha..mak gua yang dah antik tu jugak la yang letih melayan anak bongsu dia yang comel nie hahaha..gua rasa sebab tu la gua lari laju,rekod 200m mrsm se-MALAYSIA gua yng pegang bhaiii hahahah (gler belagak)...bila dah siap mandi gua mesti frust,bermula dari ayam sampai la kucing..abis gua sepak.ayam atok sedare gua juga tak lepas dari gua..sume gua buat rocket kick.ada sekor ayam tu,ntah macam mana leher dia dah berpusing 360 degree..gua gila cuak,gua sepak perlahan jer.ta tahu la lau kaki gua nie macam tony jaa heee.gua ambik ayam tu,gua buang dalam parit.taknak bagi kantoi punya pasal hahah..gua tak jahat,ayam tu berlakon jer.buat-buat sakit..bila dah sampai kat tadika..kasut cikgu dan mber gua yang jadi mangsa.semua gua ambik campak kat luar hahahah..gua memang popular kat tadika sebab gua orang first yang pakai minyak rambut brylcream kaler hijau hahahaha..


balik tadika,mak gua datang ambik tapi mak mesti borak ngan cikgu dulu..rupanya cikgu gua kaki report..elok juga gua buang kasut dia dalam longkang hahahah..balik tu,gua tanpa segan silu dilempang oleh bapak gua.gua biasa jer tapi air mata mengalir jugak der hahahah...
...
bila dah masuk malam gua mula la nak tido kat tengah-tengah ngan parent,anak bongsu la katakan..time tu gua dah pandai tabur janji-janji manis...."mama,esk saya dah tak lari lagi dah..nak mandi sendiri..nak bangun pagi-pagi pastu nak pergi mandi"
.................................................
esoknya..
mak gua kejar ngan kayu juga hhahahahaha

2 comments: